Företagsinformation

Organisationsnummer: 556545-9145
E-postadress: info@it-butiken.se


Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

Klarna Checkout Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.


Leveranser och returer
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 1-2 arbetsdagars leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Ni har 14 dagars ångerrätt.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket med uteslutande PostNord, inte mot postförskott, DHL eller annan frakt godtages. Felbeställningar och byten bekostas frakten av kunden, tur & retur. Innan en retur görs ska ni som kund kontakta oss för att erhålla en retursedel, alternativt en returadress. Returer som skickas till oss utan vårt godkännande kommer inte tas emot, utan skickas tillbaks till er som kund på er bekostnad.

30 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 30 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Fel på varan Om produkt(erna) är felaktig, går sönder eller är DOA(Dead On Arrival) ersätts den felaktiga produkten fullt ut. I första hand skickar vi ut en ny produkt till er, önskas återbetalning säger ni detta till våran kundtjänst.

B2B
Distansavtalslagen gäller ej köp mellan två företag. Därför erbjuder vi ej ångerrätt till företag.

Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.


Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig, och du godkänner även att motta nyhetsbrev från oss. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.