Vanliga frågor

Här hittar du de mest ställda frågorna till oss på IT-Butiken.se.

Beställning

Går det avbryta min beställning?

Så länge din beställning inte lämnat vårt lager har du möjlighet att avbryta den. Då vi packar och levererar snabbt måste avbeställningen ske omgående. Kontakta oss via telefon eller e-post för att få bekräftat om avbokning för din order är möjligt.

Om vi redan hunnit skicka beställningen måste du lösa ut den och sedan returnera paketet till oss. I detta fall står du själv för returfrakten.

Varför har jag inte fått min orderbekräftelse?

Det händer ibland att orderbekräftelsen hamnar i skräpkorgen, titta isåfall efter den där. I sällsynta fall kan orderbekräftelsen filtreras bort helt av din e-postleverantör. Även om orderbekräftelsen inte når dig så har vi alltid mottagit din order och kommer skicka den omgående.

Leverans

Vad har ni för leveranstid?

Beställer du en vardag innan kl. 15.00 skickas din order normalt samma dag med undantag för eventuella lagersaldofel. Beställningar under helgdagar och övriga tider skickas nästkommande vardag. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden kan bli något längre vid högre belastning, t ex under högsäsong eller i samband med storhelger, eller om Postnord har mycket att stå i.

Vad kostar frakten?

IT-Butiken's fraktkostnader sträcker sig från 29 kr och uppåt, beroende på leveransens vikt och storlek. Detta för att det ska vara lönsamt att även göra mindre beställningar.

Vad är det för skillnad på paket och varubrev?

  • Paket: Skickas alltid till postombud för personlig uthämtning.
  • Varubrev: Skickas direkt till din brevlåda om det får plats. Skrymmande varubrev hämtas ut hos närmsta postombud.

Både paket och varubrev är spårbara med försändelse-id på Postnord.se.

Skickar ni till utlandet?

Vi skickar till hela världen.